מבצר של אמונה: שיחה ראשונה ונדירה עם הרבנית הבר על בעלה הגדול

אסתי פלד 1 Comment on מבצר של אמונה: שיחה ראשונה ונדירה עם הרבנית הבר על בעלה הגדול

הרבנית הבר תליט"א, אשת איש החסד הגדול הרה"צ הרב ישעיהו הבר בשיחה נדירה ורוויות אמונה ל'מהדורה המרכזית' מספרת סיפורים נדירים מכלי ראשון על בעלה הגדול, השאלות באמונה מידידי הרב, איך שרדו הרב והרבנית את עלילת הדם נגדם? הצלת נפשות בעולם הישיבות ועד הצלת נפשות בבתי החולים. והמסר העוצמתי לעם ישראל | האזינו

צילום: פלאש 90
21:27
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק אחרון לביצועים: אלו הקלידנים הטובים יעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרבנית רחל הבר, אשת איש החסד הגדול, הצדיק הרב ישעיהו הבר זצ"ל, בשיחה ראשונה ונדירה היא נחשפת ב'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן ומספרת מכלי ראשון על בעלה הגדול הרב ישעיהו הבר מייסד ארגון "מתנת חיים" שזכה להציל את חייהם של מאות בני אדם.

הרבנית פותחת את השיחה על השבר הגדול האישי והכללי של עם ישראל, "אנחנו חונכנו על אמונה וזו הרטייה על המכה, ככה חונכנו. זה עצוב וקשה וזה אובדן כללי ופרטי גדול. בדרך כלל אנשים מקסימים בחוץ אבל בבית זה המבחן האמיתי, הוא בבית היה מאה אחוז בעל ואבא ושוכח מכל העיסוקים. האבדה היא קשה".

הרבנית מספרת על שאלות באמונה שהיא נשאלת מאז פטירת בעלה הגדול, "שואלים אותי שאלות, באותם רגעים קשים אני ידעתי שאני יתמודד עם שאלות רשות, זו תורה וזו שכרה? חברה שלי סיפרה לי שבנה בלע סוכריה אדומה ועמד להיחנק וזו סכנת מוות, מיד היא התעשתה והוציאה לו את הסוכרייה מהפה והילד הסתכל במבט מאשים שהאמא גזלה לו את האוצר, כי הוא לא יודע שזה מסוכן לו ושאני שומרת עליו".

"אני זכיתי שקיבלתי אוצר כלי חמדה. אבא לקח ממני את האוצר הזה. ואבא יודע מה הכי טוב לנו. ובעלי הכשיר אותי לזה. אז כבר שהעליל עלינו עלילת דם. הוא אמר לי ייסורים זה אוצר אל תבעטי בהם. והוא ממש שמר עליי וגם כך עכשיו הוא לימד אותי לא לבעוט בייסורים" אומרת הרבנית באש יוקדת אמונה בשיחה המרגשת.

"חלק מהתורמים והנתרמים עשו קריעה על בעלי" מספרת הרבנית על הטלטלה הגדולה שעברה על מתנת חיים ומוסיפה, "הייתה לי היום שיחה מבלינסון עם מנתחים ורופאים, והם אמרו לי שבעלי נטע בהם אמונה. פתאום הם מאמינים באלוקים".

"אח ערבי בשם מוחמד, סיפר לי שבעלי היה מתקשר אליו מאוחר בלילה כדי להביא כרית לאשתו של התורם וכד'. הוא היה דואג לכולם. בשיחות עם המכרים שלו הם לא דיברו איתי על ההשתלות בכלל, אלה על האדם שבו. הוא נתן מתנות חיים ללא סוף. הוא עזר לנוער מתמודד באהבה גדולה". הרבנית מספרת כי "היה ילד שלא קיבל טופי שזרקו מבית הכנסת והילד בכה, הרב הבר התכוף על הרצפה וחיפש איתו בייחד טופי כדי שגם הוא יקבל".

הרב ישעיהו הבר התחיל את דרכו וכך רוב ימיו בבית המדרש עד שהפך למגיד שיעור בישיבה גדולה. הרבנית מעידה עליו כי "התורה הייתה משוש חייב. הוא אמר תמיד לתלמידים אתה גדול יותר ממני. לימים הוא היה נושא ונותן, "מיישיב" בישיבה קטנה ואח"כ היה מגיד שיעור בישיבה גדולה". הרבנית מציינת אנקדוטה כי "היה בחור שעבר משבר והרב  הלך ונסע איתו עד לרמות לשכונה שוהא גר,  ואח"כ חזר להר נוף והרים את הבחור הזה. היום הבחור הזה היום אברך והוא חייב לו את כל חייו הרוחניים".

הפכה להיות אמא: "הגיע אלינו זוג שהיו נשואים 29 שנה ללא ילדים. והאישה החליטה שהיא לא ילדה והיא רצתה שהיא תתרום כליה לאדם שהוא יבנה בית ויוליד ילדים. מצאנו לה בחור צעיר מאשקלון בן 21 והיא תרמה לו כליה. שהבחור פקח את עיניו והוא זיהה את התורמת והוא אמר לה בשקט תודה רבה אמא ומאז כל שבת וחג הוא היה מתקשר לומר לה שבת שלום אמא. והוא אכן גרם לה להיות אמא". הרבנית מאשרת את האגדה סביב מתנת חיים, "היו נתרמי כליה לא שומרי שבת שקיבלו תרומה משומר שבת והם החליטו לבד לשמור שבת לאחר התרומה".

על תורמי הארגון והמסר לדור, "הוא היה אומר שלא כל אחד יכול לתרום כליה לא כל אחד בנוי לזה. אבל הוא היה אומר אפשר לתרום את החיוך שלו כל אחד שיתרום משהו לסביבה שלו שיעזבו את כל הפוליטיקות למינהם".

הרבנית מוסיפה מסר חד ומחזק מאוד לדור החלוש שלנו, "יותר מיד אנשים היו תלויים בו, והקב"ה רוצה להעביר מסר אל תהיו תלויים בני אדם אלה בהקב"ה. היום קוראים לו מלאך ומלאך שה שליח. צריך לדעת שאנחנו תלויים רק בהקב"ה".

הרבנית מספרת כי לאור מבול הפניות והטלפונים אליו, "אני אמרתי לו שיסגור את הטלפון, הוא עבד מעל היכולת האנושית של בני אדם, הוא הספיק בחייו מה שאדם בחמש מאות שנה לא יספיק. ואמרתי לו שהעסקנים הרפואיים רובם עם מספר חסוי ולא כל היום מטרידים אותם. הוא אמר לי מה זאת אומרת "אדם צריך אותי איך אני יכול לא לענות לו?".

בסיום השיחה שאש הביטחון והאמונה יוקדת בה מעבירה הרבנית מסר חשוב לעם ישראל והבקשה המרגשת מבורא עולם "לבעלי היה ביטחון גמור בהקב"ה תמיד היה אומר "אין עוד מלבדו", הוא מעולם לא סגר את הטלפון והלב לבני אדם באחריות, כך גם אתה ריבונו של עולם תפתח כבר את שערי שמיים ותשמע את תפילותינו. תביא לנו את הגאולה הושיע את עמך וברך את נחלתך".

אנחנו נמשיך ביתר שאת וביתר עוז את השליחות בארגון "מתנת חיים" מבהירה הרבנית לציבור שיודע שהארגון הענק הזה לא יחדל מתרומתו הכבירה לעם ישראל אפי' לרגע אלה ילך ויגדל וצדיקים במיתתם קרויים חיים.

 

 



1 תגובות

מיין תגובות